انواع پروتز آلت
نوشته شده توسط : نت ویر

پروتز های که برای درمان مشکلات جنسی در مردان استفاده می شوند داراری دو نوع هستند:

  • پروتز منعطف
  • پروتز بادی  

پروتز منعطف

این نوع پروتز از یک جفت میله سیلیکونی منعطف ساخته می شود که جراح آن را در داخل بافت آلت قرار می دهد، بیمار می تواند این دستگاه را با توجه به موقعیت آلت تنظیم کند؛ البته تاثیری روی طول و قطر آلت ندارد.

پروتز بادی

این پروتز آلت از دو سیلندر تشکیل شده که طی یک جراحی در آلت کار گذاشته می شود، سیلندر با کمک لوله های به منبع مایع تحت فشار و پمپ که در زیر پوست بیضه تعبیه شده، متصل می شود و پروتز با استفاده از این مایع منبسط می شود.

بیمار با فشار داد پمپ می تواند، پروتز را باد کند؛ در این روش ظاهری طبیعی به آلت داده می شود و طول و قطر آن را تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: جراحی پرده آلت

مراحل انجام جراحی پروتز آلت

برای درمان مشکلات جنسی در مردان باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد، این متخصص با انجام مراحل زیر ایمپلنت آلت دستگاهی را برای درمان این مشکلات انجام می دهد:

جلسه مشاوره و آمادگی های قبل از جراحی

متخصص اورولوژی در یک جلسه مشاوره باید درباره ایمپلنت آلت دستگاهی، انواع آن، روش انجام، مزایا و معایب آن برای بیمار توضیحات لازم را ارائه دهد.

اگر فرد بیماری زمینه ای دارد یا داروی خاصی مصرف می کند باید آن را با پزشک در میان بگذارد.

متخصص باید بیمار را معاینه کند و پرونده پزشکی بیمار را بررسی کند تا از وجود مشکلات جدی باخبر شود.

باید از یک هفته قبل از عمل پروتز آلت داروی ضد انعقاد خون قطع شود.

بیمار باید آزمایش خون، سونوگرافی، تست نوار قلب و … را قبل از عمل انجام دهد.

ناشتا بودن بیمار حداقل ۸ ساعت قبل از عمل الزامی است.

آماده کردن بیمار در اتاق عمل

پرسنل اتاق عمل باید بیمار را در اتاق عمل برای جراحی ایمپلنت آلت دستگاهی آماده کنند، برای این کار باید محل جراحی را با تیغ بتراشند، داروی آنتی بیوتیک وریدی را به بیمار تزریق کنند.

برای انجام عمل باید از بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی استفاده شود،  و لوله سوند را راه آلت وارد مجرای ادرای می کنند تا ادرار را در حین جراحی جمع آوری کنند.

ایجاد برش و قرار دادن پروتز آلت در محل خود

جراح یک برش زیر سر آلت، پایه آلت یا پایین شکم ایجاد می کند، بافت اسفنجی داخل آلت را می کشد و محل جایگذاری پروتز ذا مشخص می کند. در این بخش باید فضا را برای قرار دادن پروتز آماده کرد.

با اندازه گرفتن بافت آلت باید پروتز متناسب با آن را انتخاب کرد و در طول بافت استوانه ای آلت جایگذاری کرد. بعد از قرار دادن پروتز باید عملکرد آن را امتحان کرد. اگر برای بیمار از پروتز های بادی استفاده شود، باید پمپ و منبع مایع و دریچه تخلیه را در کیسه بیضه تعبیه کند و در نهایت برش های ایجاد شده را بخیه می کند.

جمع بندی درباره موضوع پروتز آلت

پروتز یا ایمپلنت آلت یک روش برای درمان مشکلات جنسی در مردان است که در آن متخصص اورولوژی با دقت و مهارت بالا، دستگاه پروتز را در طول بافت آلت تناسلی بیمار تعبیه می کند. برای جلوگیری از بروز عوارض باید مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کرد.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 





:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: